
Włączenie dzieci, będących uczestnikami Rybnickiego Uniwersytetu Dziecięcego, do projektu „Go green, go digital” podkreśla, jak istotne jest kształtowanie postaw proekologicznych i cyfrowych kompetencji już od najmłodszych lat. Te dzieci, jako przyszli obywatele i innowatorzy, mają kluczową rolę w budowaniu zrównoważonej przyszłości. Wczesne uświadomienie ich w zakresie ekologii i technologii nie tylko kształtuje ich nawyki, ale także rozwija ich ciekawość świata i poczucie odpowiedzialności za środowisko.
Korzyści dla dzieci:
- Dzięki zajęciom i warsztatom dzieci uczą się, dlaczego troska o środowisko jest ważna i jak mogą wpływać na jego ochronę w swoim codziennym życiu. To nie tylko wiedza, ale również praktyczne nawyki, które będą towarzyszyć im przez całe życie.
- Wczesny kontakt z nowoczesnymi technologiami: Projekt wprowadza młodych uczestników w świat cyfrowych narzędzi i innowacji. Dzięki temu zyskują umiejętności, które pomogą im lepiej rozumieć otaczający świat i przygotują ich na wyzwania przyszłości.
- Kształtowanie umiejętności współpracy: Praca w grupach, wspólne projekty i interaktywne zajęcia uczą dzieci współpracy, kreatywności i odpowiedzialności.
- Zasiewanie ziarna ciekawości naukowej: Udział w projekcie inspiruje dzieci do dalszego poznawania świata nauki, zarówno w zakresie ekologii, jak i technologii, co może mieć wpływ na ich zainteresowania edukacyjne w przyszłości.
Dzieci uczestniczące w projekcie „Go green, go digital” zyskują solidne podstawy do podejmowania odpowiedzialnych decyzji w dorosłym życiu. Wiedza zdobyta na tym etapie będzie miała długofalowy wpływ – pomoże im zrozumieć znaczenie zrównoważonego rozwoju i rozwijać pasje w kierunku nauki i technologii. Wczesne kształcenie takich postaw to inwestycja w świadome społeczeństwo, które w przyszłości będzie bardziej zaangażowane w działania na rzecz ochrony planety i wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
Dzieci, dzięki uczestnictwu w projekcie, stają się naturalnymi liderami zmian w swoich rodzinach i środowiskach, inspirując innych do działania. To przypomina, że każda inicjatywa, nawet podjęta w młodym wieku, może prowadzić do dużych zmian w skali globalnej.
Media
Kursy online
Chcesz pogłębić swoją wiedzę o ekologii i technologii w wygodny sposób? Skorzystaj z naszych kursów online, stworzonych specjalnie dla uczestników projektu „Go green, go digital”! To doskonała okazja, by zdobyć nowe umiejętności lub ugruntować swoją wiedzę w elastycznej formie.
Jeśli chcesz uzyskać dostęp do kursów, prześlij zapytanie za pomocą dostępnego formularza online. Rozwijaj się z nami i bądź częścią pozytywnej zmiany!
Zapisz się na kurs:
Harmonogram
Część A. Eksperckie spotkania/ warsztaty/ konsultacje tematyczne/prelekcje eksperckie „Go green – Go digital” dla uczestników/-czek projektu
Uczestnicy: Uczniowie ALO Politechniki Śląskiej + Studenci Filii Politechniki Śląskiej w Rybniku
Prowadzący: dr hab. Zygmunt Łukaszczyk, prof. PŚ
Temat spotkania: Rozwiązania dla smart home, OZE i technologie wodorowe.
Uczestnicy: Uczniowie ALO Politechniki Śląskiej + Studenci Filii Politechniki Śląskiej w Rybniku
Prowadzący: prof. PŚ, dr hab. inż. Jarosław Brodny
Temat spotkania: Czwarta rewolucja przemysłowa, czyli co?
Uczestnicy: Uczestnicy RUD
Prowadzący: prof. PŚ, dr hab. inż. Jarosław Brodny
Temat spotkania: Czwarta rewolucja przemysłowa, czyli co?
Uczestnicy: Uczniowie ALO Politechniki Śląskiej + Studenci Filii Politechniki Śląskiej w Rybniku
Prowadzący: dr hab. Zygmunt Łukaszczyk, prof. PŚ
Temat spotkania: Ćwiczenie sygnałów ewakuacyjnych
Uczestnicy: Uczniowie ALO Politechniki Śląskiej + Studenci Filii Politechniki Śląskiej w Rybniku
Prowadzący: Ewa Głuszek
Temat spotkania: O zachowaniu regionalnej tożsamości i dziedzictwa przemysłowego z poszanowaniem tradycji podregionów górniczych w kontekście rewolucji przemysłowych elektrycznej
Uczestnicy: Uczestnicy RUD
Prowadzący: Ewa Głuszek
Temat spotkania: O zachowaniu regionalnej tożsamości i dziedzictwa przemysłowego z poszanowaniem tradycji podregionów górniczych w kontekście rewolucji przemysłowych elektrycznej
Uczestnicy: Uczniowie ALO Politechniki Śląskiej
Prowadzący: dr hab. Zygmunt Łukaszczyk, prof. PŚ
Temat spotkania: Fakty i mity transformacji energetycznej
Uczestnicy: Studenci Filii Politechniki Śląskiej w Rybniku
Prowadzący: dr hab. Zygmunt Łukaszczyk, prof. PŚ
Temat spotkania: Zastosowanie technologii wodorowych
Uczestnicy: Studenci Filii Politechniki Śląskiej w Rybniku
Prowadzący: dr hab. Zygmunt Łukaszczyk, prof. PŚ
Temat spotkania: OZE – energia przyszłości. Czy jesteśmy gotowi na erę źródeł odnawialnych – energię przyszłości?
Uczestnicy: Uczniowie ALO Politechniki Śląskiej + Studenci Filii Politechniki Śląskiej w Rybniku
Prowadzący: dr inż. Węcel Daniel
Temat spotkania: Od promieniowania słonecznego do energii elektrycznej. Ogniwa fotowoltaiczne.
Uczestnicy: Uczestnicy RUD
Prowadzący: dr inż. Węcel Daniel
Temat spotkania: Od promieniowania słonecznego do energii elektrycznej. Ogniwa fotowoltaiczne.
Uczestnicy: Uczniowie ALO Rybnik
Prowadzący: dr hab. inż. Ewa Brągoszewska, Prof. PŚ
Temat spotkania: Z ekologią za pan brat warsztaty z ekoznaków.
Uczestnicy: Uczniowie RUD
Prowadzący: dr hab. inż. Ewa Brągoszewska, Prof. PŚ
Temat spotkania: Z ekologią za pan brat warsztaty z ekoznaków.
Uczestnicy: Uczniowie ALO Rybnik oraz studenci Fili Politechniki Śląskiej w Rybniku
Prowadzący: dr inż. Adrian Kapczyński
Temat spotkania: AI i cyberbezpieczeństwo w sieci
Uczestnicy: Uczniowie RUD
Prowadzący: dr inż. Adrian Kapczyński
Temat spotkania: AI i cyberbezpieczeństwo w sieci
Uczestnicy: Uczniowie ALO Rybnik oraz studenci Fili Politechniki Śląskiej w Rybniku
Prowadzący: dr hab inż. Damian Gąsiorek, prof. PŚ
Temat spotkania: Transformacja cyfrowa – filary big data, AI, automatyzacja, informatyzacja
Uczestnicy: Uczniowie RUD
Prowadzący: dr hab inż. Damian Gąsiorek, prof. PŚ
Temat spotkania: Transformacja cyfrowa – filary big data, AI, automatyzacja, informatyzacja